8 redenen waarom jij een bedrijfsfilm moet laten maken 

Bedrijfsfilm

Tegenwoordig is visuele marketing veel belangrijker geworden dan marketing aan de hand van tekst. Denk hierbij bijvoorbeeld aan foto’s en filmpjes die tegenwoordig via allerlei verschillende platformen verspreid worden. Zo heb je onder andere YouTube en Instagram waarbij het echt draait om de beelden, en niet om de teksten. Als jij als bedrijf je verhaal zo effectief mogelijk wil overbrengen op de potentiële klant, dan zul je dus gebruik moeten maken van visuele beelden. Een van de beste manieren om dit te doen is via een bedrijfsfilm. Hiermee kan je namelijk in een paar minuten tijd je bedrijf van binnen en buiten laten zien aan de potentiële klant. Daarnaast kan je deze content op allerlei verschillende platformen kwijt. Wij hebben 8 redenen opgesomd waarom jij een bedrijfsfilm moet laten maken.  

Professionelere uitstraling door bedrijfsfilm

Professionaliteit is een van de punten die de consument erg belangrijk vindt. Dit komt doordat zij er zeker van willen zijn dat ze serieus genomen worden. Daarnaast wil je als bedrijf toch een streepje voor hebben op de concurrent door een professionelere uitstraling over te brengen. Een manier hiervan is het maken van een bedrijfsfilm. Hiermee straal je namelijk als bedrijf uit dat je zowel jouw bedrijf als ook de klant serieus neemt. Zo kan je in een bedrijfsfilm laten zien hoe hard je werkt voor je bedrijf of hoe professioneel je omgaat met je klant.

Content voor sociale media

Zoals eerder verteld heeft visuele marketing tekst marketing compleet overgenomen. Dit uit zich ook zo op social media. Waarbij je tien jaar geleden op Facebook nog genoeg had aan een leuk tekstje als reclame, zal je nu toch meer uit de kast moeten trekken om mensen geïnteresseerd te krijgen. Er zijn namelijk een aantal belangrijke social media platformen erbij gekomen die volledig op visuele content zijn gefocust, denk aan Instagram en Tiktok. Met het maken van een bedrijfsfilm beschik je over nieuwe professionele content die je kan posten op je sociale media. Zo kan je gemakkelijk je gewenste boodschap overbrengen.

Website wordt geoptimaliseerd

Google houdt van websites die beschikken over video’s. Je website komt dus hoger in de zoekmachines terecht wanneer je video’s op je website plaatst. Je bent dus als bedrijf makkelijker te vinden als je je bedrijfsfilm op je website plaatst. Daarnaast zal het bouncepercentage van je website omlaag gaan omdat mensen naar je bedrijfsfilm zullen kijken, ze blijven dus langer hangen op je website. Een lager bouncepercentage houdt in dat mensen niet meteen weer wegklikken als ze net op je website zijn aangekomen. Dit zorgt er ook weer voor dat Google je website makkelijker vindbaar maakt. Kortom optimaliseer je je website met het plaatsen van je bedrijfsfilm.

Je kan je gezicht als bedrijf zijnde laten zien

Soms is het lastig om de ware aard van je bedrijf te laten zien. Als gevolg hiervan is het voor potentiële klanten lastig in te schatten waar je als bedrijf voor staat en wie de mensen achter het bedrijf zijn. Met behulp van een bedrijfsfilm is het daarentegen mogelijk om te laten waar je voor staat als bedrijf, wie de mensen achter het bedrijf zijn en wat je kernactiviteiten zijn. Zo krijgen mensen niet alleen een beter beeld van je bedrijf, maar kan jij ze met de bedrijfsfilm ook helemaal meenemen in het enthousiasme dat jij voelt voor wat je verkoopt. Ten slotte vinden mensen het fijner om van een persoon te kopen dan van een bedrijf. Dus als de consument een gezicht heeft bij wie er achter het bedrijf zit zullen ze eerder geneigd zijn om voor je bedrijf te kiezen. 

Merkbeleving voor een consument wordt positiever

De merkbeleving die een consument heeft bij je bedrijf heeft te maken met bijvoorbeeld hoe goed je jouw website presteert, maar ook hoe de uitstraling is van het bedrijf. Hoe beter je de website presteert en hoe beter de uitstraling is, hoe positiever de merkbeleving wordt voor consumenten. Bij een positieve merkbeleving zijn consumenten blij om iets van je bedrijf voorbij zien te komen. Een bedrijfsvideo zorgt er voor dat de merkbeleving positiever wordt, aangezien je je uitstraling richting te consument een stuk verbeterd door bijvoorbeeld te laten zien wie je precies bent.

Een bedrijfsvideo straalt autoriteit uit

Door het maken van een bedrijfsfilm straal je autoriteit uit naar de consument. Je kan namelijk laten zien aan de consument hoeveel jij weet van je vak. Hiermee zorg je ervoor dat de klant een vertrouwd gevoel krijgt als ze denken aan de producten of diensten van je bedrijf. Dit komt doordat je ze vertrouwen geeft dat er weinig mis kan gaan. In een bedrijfsfilm kan je gemakkelijk laten zien dat je alles weet van je bedrijfsbezigheden.

Een bedrijfsfilm gaat jarenlang mee

Een professionele bedrijfsfilm gaat jarenlang mee. Dit komt omdat je in een bedrijfsfilm niet vertelt over een bepaalde actie die maar een bepaalde tijd duurt. In een bedrijfsfilm komt de kern van je bedrijf namelijk naar voren. Je behandelt onder andere de missie en visie, maar ook de kernactiviteiten van je bedrijf. Een bedrijfsfilm kan ingezet worden bij het maken van offertes, bij presentaties en op de website. 

Vergroting van naamsbekendheid

Je wil als bedrijf natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen weten van je bedrijf. Zo komen er natuurlijk zoveel mogelijk potentiële klanten daadwerkelijk in contact met je bedrijf. Vergroting van naamsbekendheid kan op allerlei verschillende manieren. Een bedrijfsfilm maken is daar natuurlijk een van. Nadat de bedrijfsfilm namelijk gemaakt is heb je meteen goede video die je kan plaatsen op allerlei verschillende social media en andere platformen. Zo kan je je bedrijfsvideo plaatsen op YouTube, Instagram maar ook op je website. Mensen zullen dus stilstaan bij je bedrijfsfilm als ze ernaar kijken en zullen dan eerder aan je bedrijf denken. Ook kunnen mensen de content makkelijk delen wat ook tot een vergroting van naamsbekendheid leidt.

Hulp of assistentie nodig?

We hebben je zojuist uitgelegd waarom jij een bedrijfsfilm nodig hebt voor je bedrijf. Bekijk hier een bedrijfsfilm die wij geproduceerd hebben. Wil je nou een bedrijfsfilm professioneel laten maken? Neem dan contact met ons op. Wij staan altijd open voor een vrijblijvend gesprek en wij denken graag met jou mee.

Veelgestelde vragen over een het maken van een bedrijfsfilm

Een professionele uitstraling is iets dat je toekomstige klanten erg belangrijk vinden. Door het maken van een bedrijfsfilm laat je zien dat je zowel jouw bedrijf als ook de klant serieus neemt. Hierdoor heb je een streepje voor op concurrenten. 

Het voordeel van een bedrijfsfilm is dat hij jarenlang meegaat. In een bedrijfsfilm komt de kern van je bedrijf naar voren, waardoor je hem voor verschillende doeleinden kunt gebruiken. Een bedrijfsfilm kun je gebruiken bij het aanleveren van offertes, het geven van presentaties en op een website.  

Facebook
LinkedIn

Wat je misschien ook interessant vindt

Portretfoto Tocomfy

Jim Plaum
Videoproducties / fotografie

Check hier al onze tips op het gebied van webdesign, videografie, fotografie en SEO.

Portretfoto Tocomfy

Nina Willems
Webdesign / Online Marketing

Wij delen graag tips over webdesign, grafisch ontwerp en meer. Ons werk zien? Kijk eens rond op deze website.