Content marketing strategie voor

Simac Triangle, PIMS

Om de website van de software oplossing PIMS in te richten, zijn wij in gesprek gegaan met potentiële klanten. Op die manier hebben we de informatiebehoefte kunnen achterhalen en pijnpunten in kaart kunnen brengen waar de software een oplossing voor kan bieden. Dit zorgt voor gerichte content op de website met een verhaal waarin de potentiële klant zich kan verplaatsen.

Meer over deze case
PIMS Animatie

Wat wij onderzoeken

Samen komen we erachter wat jullie als organisatie willen bereiken, wie jullie willen bereiken en waar jullie voor staan. Hiervoor hebben wij 10 onderdelen paraat die samen zorgen voor de ideale content marketing strategie. Welke stappen van toepassing zijn, is afhankelijk van de situatie. Hieronder staan de vier hoofdonderdelen waar de strategie op leunt.

Wat zijn de Unique Selling Points van je organisatie? Hierbij beginnen we met “why”, waarom sta jij iedere dag op om te werken aan je bedrijf? Dit vormt de basis voor een onderscheidend vermogen en succesvolle marketing.

Welke doelgroep wil je graag bereiken? Als dit duidelijk is vormt de Customer Journey de leidraad voor de verdere invulling van de strategie. We onderzoeken wie de klant is, waar ze aanwezig is en welke informatiebehoefte ze heeft in elk proces van de aankoop. Zo zorgen we ervoor dat je op de juiste momenten in contact staat met jouw doelgroep.

Wat wil je graag bereiken? Meer klanten binnenhalen, de naamsbekendheid vergroten, je merk beter profileren door autoriteit uit te stralen binnen een bepaald vakgebied of wellicht je huidige klanten nog beter helpen met passende content.

Aan de hand van het onderzoek bepalen we met welke tactics en contenttypen je bedrijf het beste naar buiten kan treden per onderdeel van de Customer Journey. Middels creatieve sessies helpen wij je pakkende uitingen te realiseren, zoals blogs, on- en offline advertenties, flyers, sponsorships, etc.

Let's give it a shot